Obecnie coraz większą rolę medium reklamowego spełnia Internet, jest to obszar stale rosnący, ponieważ coraz więcej osób będzie z niego korzystało.
Internet obecnie jest niezwykle chłonnym rynkiem, gdzie coraz więcej różnych firm widzi możliwość zwiększenia zysku. Nowe sklepy internetowe, które chcą niskimi cenami zjednać do siebie klientów, umożliwią nam zrobienie zakupów sprzed monitora komputera. Wiedzą, że reklama w internecie pozwoli im zwiększyć zyski. Wirtualne sklepy, tak samo jak w przypadku sklepu tradycyjnego, wykorzystują różnego rodzaju narzędzia promocyjne, w celu zdobycia klientów stosują techniki podobne do mechanizmów działania sklepów tradycyjnych. Jednak internet umożliwia dotarcie do większego grona odbiorców stosunkowo małym kosztem. Można wówczas korzystać z bannerów reklamowych, które możemy wykupić na wielu różnych stronach. Korzystać przykładowo z artykułów sponsorowanych na popularnych blogach branżowych. Naturalnie dobrym pomysłem może być także poprowadzenie płatnej kampanii reklamowej w Google, czy też kampania w social media, przykładowo promocja w takich portalach jak Facebook. Obecnie najpopularniejsze staje się pozycjonowanie, które umożliwia bardzo skuteczne docieranie do klientów.
Jak Google decyduje, co indeksować?
Google zindeksuje nowe, świeże treści, które według niego poprawią wygodę użytkowników oraz klientów, czyli wszystkich ludzi, którzy odwiedzają Google każdego dnia i czegoś szukają. Google stara się zapewnić najbardziej odpowiednie witryny dla określonego wyszukiwanego hasła. Jeśli kopiujesz strony lub używasz kopii, która jest już w indeksie, nie ma potrzeby indeksowania twojej witryny, więc może się okazać, że jesteś niewidoczny w wynikach wyszukiwania. Duplikat treści jest punktem spornym, w najlepszym przypadku myli Google, na której pozycji ma być pozycjonowana strona, a w najgorszym zostaniesz ukarany. Jeśli Google uważa, że wyświetlanie twojej strony w przeciwieństwie do innych stron zapewni lepsze wrażenia klientom, zindeksują i uszeregują twoją witrynę wyżej. Dlatego tak ważne jest dostarczanie świeżych, nowych treści blogów. Możesz sprawdzić zaindeksowanie adresów URL używając narzędzia google url checker. Im więcej wysokiej jakości stron zindeksowanych z wewnętrznymi linkami do innych stron w twojej witrynie, tym lepiej dla pozycji w wynikach wyszukiwania.