Kiedy myślimy o influencer marketingu, to w głowie nierzadko mamy obraz kampanii dużych i znanych marek o międzynarodowym zasięgu. W takich spotach z reguły występują popularne twórczynie i popularni twórcy z dużym gronem fanek oraz fanów. Czy to wyobrażenie oddaje jednak w pełni influencer marketing? Czy współpraca z influencerkami i influencerami jest dobrym rozwiązaniem również dla małych firm? Sprawdźmy!
Jak nawiązać jakościową współpracę dla małej firmy z influencerkami i influencerami?
Influencer marketing wcale nie musi być ogromnym wydatkiem, zarezerwowanym wyłącznie dla największych rynkowych graczy. Niezależnie od budżetu, a czasem nawet pomimo jego braku(!) można nawiązać jakościową współpracę, która wygeneruje realny ruch i przyspieszy realizację kluczowych założeń Twojej firmy. Trzeba jednak wiedzieć, jak to zrobić!
Przede wszystkim dobierz trafnie osobę do swoich wymagań biznesowych i KPI’s: celuj raczej w segment mikro, który ma skromne, choć wierne grono odbiorczyń i odbiorców. Przeanalizuj content i reakcje na niego, poproś o statystyki dotyczące fanów oraz zasięgów. Jeśli nie masz dużego budżetu, przygotuj atrakcyjną ofertę barterową i napisz szczegółowy brief, wyjaśniający Twoje oczekiwania względem przyszłego materiału promocyjnego oraz samej komunikacji. Zastanów się, jakie cechy produktu chcesz podkreślić i czy wybrany przez Ciebie przedmiot lub usługa będzie atrakcyjna dla fanek i fanów wybranej twórczyni lub wybranego twórcy. Najlepiej poszukaj kilku osób, spełniających Twoje wymagania i poproś każdą z nich o wycenę działań. Jeśli jednak te czynności wydają Ci się skomplikowane, skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji infuencer marketingowej!
Czym się zajmuje taka agencja?
Agencja influencer marketingu dba o interesy klientek i klientów, ustalając najkorzystniejsze dla nich warunki współpracy z osobami tworzącymi internetowy content. Jej zadaniem jest nie tylko negocjacja najlepszych kontraktów, lecz także dobór odpowiednich twórczyń i twórców oraz pilnowanie etapów współpracy, a przede wszystkim – jej efektów. Profesjonalistki i profesjonaliści z takich agencji są na bieżąco z rynkiem, mają wiele cennych kontaktów oraz wiedzę i doświadczenie. Dzięki nim często można podjąć znacznie korzystniejszą współpracę influencerską, niż planując działania na własną rękę.